As part of the Unified Community Platform project, your wiki will be migrated to the new platform in the next few weeks. Read more here.

Java Edition 1.15.2

1.15.2는 2020년 1월 21일에 출시된 사소한 Java Edition 업데이트 버전이다.[1] 이 버전은 새 게임 규칙을 추가하고 버그를 수정했다.

추가됨[편집 | 원본 편집]

명령어 형식[편집 | 원본 편집]

게임 규칙(gamerule)
  • doPatrolSpawning 추가됨.
    • 우민 정찰 생성을 키거나 끌 수 있음.
    • 기본적으로 true로 설정됨.
  • Added doTraderSpawning.
    • 떠돌이 상인 생성을 키거나 끌 수 있음.
    • 기본적으로 true로 설정됨.

일반[편집 | 원본 편집]

멀티플레이를 클릭 할 때 나타나는 면책 조항.
멀티플레이
  • 타이틀 화면에서 멀티플레이 버튼을 클릭했을 시 "온라인 플레이는 등급 심의를 받지 않았습니다"라는 면책 조항을 나타낸다.

바뀜[편집 | 원본 편집]

블록[편집 | 원본 편집]

묘목
  • 참나무/자작나무 묘목을 중심으로 5×3×5 블록 이내의 2블록 떨어진 곳에 이 있으면 5% 확률로 나무 옆면에 벌집이 생성된다.

[편집 | 원본 편집]

꿀벌
  • GUI에 있는 말 갑옷 슬롯 텍스쳐가 말 갑옷과 딱 맞게 수정되었다.

세계 생성[편집 | 원본 편집]

벌집

게임플레이[편집 | 원본 편집]

상태 효과
  • 상태 효과가 있는 상태에서 똑같고 더 높은 상태 효과를 받을 때 높은 상태 효과로 덮어 씌워진다.
    • 신호기의 상태 효과는 플레이어가 가지고 있는 것보다 더 높은 상태 효과일 시 신호기와 멀어지기 전까지 덮어씌워지며, 멀어지면 사라진다.

General[편집 | 원본 편집]

모델
  • gui_light option in models to allow controlling light when rendering model as an item in a GUI.
    • If set to side, the model will be rendered like a block.
    • If set to front, the model will be shaded like a flat item.
Game window
  • Now displays the session type in the window title, such as singleplayer or multiplayer.
    • If applicable, the window title also specifies the type of multiplayer server the player is on, such as on a LAN or third-party server.
    • Example: "Minecraft 1.15.2 - Multiplayer (LAN)".
    • Available types: "Singleplayer", "Multiplayer (LAN)", "Multiplayer (Realms)", and "Multiplayer (3rd-party)".
Main menu
  • If the game is modded, "(Modded)" will appear with the game version found on the bottom-left of the main menu.
    • Example: "Minecraft 1.15.2 (Modded)".
Profiler report
  • Now captures more information about performance problems.[2]
Textures
  • Removed a stray pixel from the bottom-right of the critical hit particle texture.[3]

Fixes[편집 | 원본 편집]

35개의 문제점 수정됨
From released versions before 1.15
  • MC-862 – Spawn protection does not work for item frames, paintings and armor stands.
  • MC-1541 – Beacon effect removes potion effect of the same type.
  • MC-51053 – Furnace minecarts lose power after navigating corners.
  • MC-71426 – Arrows visually despawn when kept from despawning with command blocks
  • MC-88038 – Furnace minecarts go backwards when turning corners.
  • MC-106468 – End crystal beam has incorrect texture on one side.
  • MC-116962 – F3 + T still reloads loot tables and advancements despite the addition of the /reload command
  • MC-147657 – Private Use Characters past E6FF are replaced with box characters even with a modified glyph_sizes.bin.
  • MC-150575 – Concrete powder does not turn into concrete when letting it fall beside water.
  • MC-153987 – Falling down ladders while wearing elytra.
  • MC-166319 – B on "Open in browser" is lowercase in link confirmation GUI.
  • MC-167018 – Misplaced pixel in critical hit particle texture.
  • MC-167079 – Horse armor texture is off.
  • MC-167416 – Distance from where a monster will stop you from sleeping is off center.
From 1.15
  • MC-165695 – Hoppers harvesting honeycomb from bee hives and bee nests only pick up one honeycomb.
  • MC-166312 – Loom UI pattern icons are too dark.
  • MC-166324 – "Raw input" button has lowercase "i".
  • MC-166397 – Entities become white from certain angles when affected by glowing and invisibility effects.
  • MC-166722 – Some custom item models appear dark in the inventory.
  • MC-167201 – Invisible glowing entities do not respect their team color.
  • MC-167219 – Reloading a resource pack enough times will cause intense lag.
  • MC-167220 – Items on marker armor stands no longer glow.
  • MC-167235 – Distance from where you can enter a bed is off center.
  • MC-167344com.mojang.blaze3d.platform.ClipboardManager leaks direct buffers.
  • MC-167444iron_golem_crackiness_* textures show up on invisible iron golems that are damaged.
  • MC-167709 – Bees that ride a boat, minecart or other entities when entering their hive or nest cannot leave the hive or nest ever again.
  • MC-168091 – Concrete powder does not convert into concrete when dropped into deep water.
From 1.15.1
  • MC-168230 – End crystal beam is dark/desaturated.
  • MC-168467 – Bees do not remember how many crops they have pollinated.
  • MC-168657TrueTypeGlyphProviderBuilder.create(ResourceManager) leaks buffer.
  • MC-169157 – Breaking a hive with an obstructed front makes bees vanish.
보안 문제

Video[편집 | 원본 편집]

Video made by slicedlime:

Trivia[편집 | 원본 편집]

  • 1.15.2 is the first release of 2020 and of the 2020s decade.

References[편집 | 원본 편집]

  1. "Minecraft 1.15.2" – Minecraft.net, 2020년 1월 21일
  2. "What's New in Minecraft 1.15.2 Pre-release 1?"slicedlime, January 14, 2020 – via YouTube
  3. MC-167018