Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

회색 염료

회색 염료
Gray Dye.png

유형

염료

재생 가능

가능

쌓기

가능 (64)

데이터 값

DEC: 3518 HEX: 15F8 BIN: 1010111118

Name id

데이터 값 참고

회색 염료(Gray dye)는 2차 염료이다.

이름 재료 제작 방법 설명
회색 염료 먹물 주머니 +
뼛가루

2

[JE 1.14 이전에만]
회색 염료 검은색 염료 +
하얀색 염료

2

[차기 버전용: JE 1.14]

떠돌이 상인은 회색 염료 3개를 에멜랄드 1에 판매한다.‌[차기 버전용: JE 1.14 & BE 1.10]

다른 모든 염료들 처럼, 회색 염료는 다음과 같이 사용된다.:

이름 재료 제작 방법 설명
Gray Balloon 라텍스 +
회색 염료 +
Helium +

[베드락 및 교육용 에디션 전용]
회색 침대 모든 침대 +
회색 염료

어떤 색의 침대도 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[포켓 및 콘솔 에디션 전용]
회색 침대 하얀색 침대 +
회색 염료

하얀색 침대는 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[자바 에디션 전용]
회색 양탄자 하얀색 양탄자 +
회색 염료
[차기 버전용: JE 1.14]
회색 콘크리트 가루 회색 염료 +
모래 +
자갈
회색 폭죽 탄약 화약 +
파란색 염료+
기타 재료(옵션)

최대 8가지의 염료를 추가할 수 있다.
머리, 황금 조각, 깃털 또는 화염구를 최대 하나 추가할 수 있다.
다이아몬드와 발광석 가루는 다른 어떤 재료와도 추가할 수 있다.
회색 셜커 상자 셜커 상자 또는
모든 셜커 상자 +
회색 염료

회색 색유리 유리 +
회색 염료
회색 색유리 판
(1.14)
유리판 +
회색 염료
회색 테라코타 테라코타 +
회색 염료
회색 양털 모든 양털 +
회색 염료

[베드락 에디션 전용]
회색 양털 하얀색 양털 +
회색 염료

[자바 및 콘솔 에디션 전용]
회백색 염료 회색 염료 +
뼛가루
[JE 1.14 이전에만]
회백색 염료
(1.14)
회색 염료 +
하얀색 염료

Graybanner.png

베틀 재료[편집 | 원본 편집]

Loom Interface.png

장인 레벨의 주민은 20%의 확률로 12개의 회색 염료를 1 에메랄드에 구입한다.‌[차기 버전용: BE 1.11.0]

자바 에디션 베타
1.2 Added gray dye.
자바 에디션
1.4.2 12w34a Added the ability to dye leather armor and wolf collars.
1.4.6 12w49a Gray dye can be crafted with gunpowder to create a firework star.
1.6.1 13w19a Stained clay can now be crafted.
1.7.2 13w36a With the addition of new flowers, many secondary and tertiary dyes are now primary dyes.
13w41a Stained glass can now be crafted.
1.8 14w30a Added banners which can be dyed.
1.11 16w39a Added the ability to dye shulker boxes.
1.12 17w15a Added the ability to dye beds.
1.13 17w47a The different data values for the dye ID have been split up into their own IDs.
차기 자바 에디션
1.14 18w43a Gray Dye is now crafted using black and white dyes instead of ink sac and bone meal.
32px Changed the texture of gray dye.
포켓 에디션 알파
0.8.0 build 3 Gray dye is now available in creative mode.
0.9.0 build 3 Gray dye can now be obtained in creative mode.
build 11 Gray dye can now be used to craft colored terracotta.
0.11.0 build 1 Gray dye can now be used to dye tamed wolf collars.
0.14.0 build 1 Gray dye can now be used to dye water in cauldrons.
포켓 에디션
1.0.0 alpha 0.17.0.1 Gray dye can now be used to dye shulkers.
1.1.0 alpha 1.1.0.0 Gray dye can now be used to craft concrete powder, colored beds, and dyed shulker boxes.
베드락 에디션
1.2.0 beta 1.2.0.2 Gray dye can now be used to craft firework stars, stained glass, and patterns on banners.
1.4.0 beta 1.2.20.1 Gray dye can now be used to craft balloons and glow sticks.
1.8.0 beta 1.8.0.8 Gray dye can now be used to dye tamed cat collars.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Gray dye are now sold by wandering traders.
Gray dye can now be used to dye white carpets and undyed glass panes.
32px Changed the texture of gray dye.
1.11.0 beta 1.11.0.1 Gray dye can be sold to shepherd villager.

“회색 염료”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.