Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

회백색 염료

회백색 염료
Light Gray Dye.png

유형

염료

재생 가능

가능

쌓기

가능 (64)

데이터 값

DEC: 3517 HEX: 15F7 BIN: 1010111117

Name id

데이터 값 참고

회백색 염료(Light Gray Dye)는 1차 염료이다.

재료 제작 방법
선애기별꽃 또는
데이지 또는
하얀색 튤립

아래에 있는 제작법은 1차 염료 12개를 사용하여, 회백색 염료 12개를 생산한다. 첫번째 제작법은 먹물 주머니 4개와 뼛가루 8개를 사용하고, 두번째는 먹물주머니 3개와 뼛가루 9개를 사용한다.

이름 재료 제작 방법 설명
회백색 염료 먹물 주머니 +
뼛가루

3

[JE 1.14 이전에만]
회백색 염료 검은색 염료 +
하얀색 염료

3

[차기 버전용: JE 1.14]
회백색 염료 회색 염료 +
뼛가루

2

[JE 1.14 이전에만]
회백색 염료 회색 염료 +
하얀색 염료

2

[차기 버전용: JE 1.14]

떠돌이 상인은 회백색 염료 3개를 에멜랄드 1개에 판매한다.‌[BE 전용][차기 버전용: JE 1.14]

다른 모든 염료들 처럼, 회백색 염료는 다음과 같이 사용된다.:

이름 재료 제작 방법 설명
Light Gray Balloon 라텍스 +
회백색 염료 +
Helium +

[베드락 및 교육용 에디션 전용]
회백색 침대 모든 침대 +
회백색 염료

어떤 색의 침대도 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[포켓 및 콘솔 에디션 전용]
회백색 침대 하얀색 침대 +
회백색 염료

하얀색 침대는 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[자바 에디션 전용]
회백색 양탄자 하얀색 양탄자 +
회백색 염료
[차기 버전용: JE 1.14]
회백색 콘크리트 가루 회백색 염료 +
모래 +
자갈
회백색 폭죽 탄약 화약 +
회백색 염료+
기타 재료(옵션)

최대 8가지의 염료를 추가할 수 있다.
머리, 황금 조각, 깃털 또는 화염구를 최대 하나 추가할 수 있다.
다이아몬드와 발광석 가루는 다른 어떤 재료와도 추가할 수 있다.
회백색 셜커 상자 셜커 상자 또는
모든 셜커 상자 +
회백색 염료

회백색 색유리 유리 +
회백색 염료
회백색 색유리 판
(1.14)
유리판 +
회백색 염료
회백색 테라코타 테라코타 +
회백색 염료
회백색 양털 모든 양털 +
회백색 염료

[베드락 에디션 전용]
회백색 양털 하얀색 양털 +
회백색 염료

[자바 및 콘솔 에디션 전용]

Lightgraybanner.png

베틀 재료[편집 | 원본 편집]

Loom Interface.png

전문가 레벨의 양치기 주민은 16 의 확률로 12개의 회백색 염료를 1 에메랄드에 구입한다.‌[차기 버전용: JE 1.11.0]

자바 에디션 베타
1.2 Added light gray dye.
자바 에디션
1.4.2 12w34a Added the ability to dye leather armor and wolf collars.
1.4.6 12w49a Light gray dye can be crafted with gunpowder to create a firework star.
1.6.1 13w19a Stained clay can now be crafted.
1.7.2 13w36a With the addition of new flowers, many secondary and tertiary dyes are now primary dyes.
13w41a Stained glass can now be crafted.
1.8 14w30a Added banners which can be dyed.
1.11 16w39a Added the ability to dye shulker boxes.
1.12 17w15a Added the ability to dye beds.
1.13 17w47a The different data values for the dye ID have been split up into their own IDs.
차기 자바 에디션
1.14 18w43a Light Gray Dye is now crafted using white and/or black dyes instead of bone meal and/or ink sacs.
32px Changed the texture of light gray dye.
포켓 에디션 알파
0.8.0 build 3 Light gray dye is now available in creative mode.
0.9.0 build 3 Light gray dye can now be obtained in survival mode.
build 11 Light gray dye can now be used to craft colored terracotta.
0.11.0 build 1 Light gray dye can now be used to dye tamed wolf collars.
0.14.0 build 1 Light gray dye can now be used to dye water in cauldrons.
포켓 에디션
1.0.0 alpha 0.17.0.1 Light gray dye can now be used to dye shulkers.
1.1.0 alpha 1.1.0.0 Light gray dye can now be used to craft concrete powder, colored beds, and dyed shulker boxes.
베드락 에디션
1.2.0 beta 1.2.0.2 Light gray dye can now be used to craft firework stars, stained glass, and patterns on banners.
1.4.0 beta 1.2.20.1 Light gray dye can now be used to craft balloons and glow sticks.
1.8.0 beta 1.8.0.8 Light gray dye can now be used to dye tamed cat collars.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Light gray dye are now sold by wandering traders.

Light gray dye can now be used to dye white carpets and undyed glass panes.

1.11.0 beta 1.11.0.1 Light gray dye can be sold to shepherd villager.

“회백색 염료”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.