황금 조각

황금 조각
Gold Nugget.png
유형

원재료

재생 가능

가능

쌓기

가능 (64)

등장 버전

역사 참고

데이터 값

Name id

gold_nugget

금 조각(Gold Nugget)은 금괴, 황금 당근, 반짝이는 수박 조각을 만드는데 사용되는 아이템이다.

좀비 피그맨[편집 | 원본 편집]

좀비 피그맨이 죽으면 0-1개의 금 조각을 드롭한다. 약탈 마법을 부여한 무기를 사용하여 죽이면, 레벨당 최대 드롭량이 1씩 증가한다. (약탈 III 레벨에서 최대 4개)

재료 제작 방법
금괴

9

제련[편집 | 원본 편집]

재료 제련 방법
황금 검 또는
모든 황금 도구 또는
모든 황금 갑옷 또는
황금 말 갑옷 +
모든 연료

아이템 구조물 상자 수량 확률
황금 조각 이글루 1–3 55.3 %
난파선 보물 상자 1–10 36.6 %
해저 폐허 해저 폐허의 큰 상자 1–3 81 %
마을 평원 집 상자 1–3 12.1 %
사바나 집 상자 1–3 11.3 %
자바 에디션 1.16{{upcoming}},
황금 조각 Bastion remnant Bridge chest 2–6 47.9 %
Hoglin stable chest 2–8 26.2 %
Other chest 2–8 31.5 %
무너진 네더 포탈 4–24 19.4 %
베드락 에디션 1.16{{upcoming}}
Hoglin stable chest 2–8 7.1 %
Other chest 2–8 45 %
무너진 네더 포탈 4–24 17.4 %

금 조각은 황금 당근 또는 양조에 사용되는 반짝이는 수박 조각을 만드는 데 사용된다. 또한 화약, 염료와 함께 폭죽 탄약을 만드는데 사용된다. 금 조각은 별 모양의 폭발을 일으킨다.

이름 재료 제작 방법 설명
일치하는 폭죽 탄약 화약 +
일치하는 염료 +
추가 재료(옵션)

염료는 최대 8개 넣을 수 있다.
몹 머리, 금 조각, 깃털 및 화염구는 1개만 넣을 수 있다.
다이아몬드와 발광석 가루는 어떠한 재료에도 추가할 수 있다.
반짝이는 수박 조각 황금 조각 +
수박 조각

금괴 황금 조각

황금 당근 황금 조각 +
당근

Java Edition
1.0.0 Beta 1.9 Prerelease Gold nuggets have been added. They are dropped by zombie pigmen and can be used to craft gold ingots.
Beta 1.9 Prerelease 4 Gold nuggets are now used to craft glistering melons.
Gold nuggets can now be crafted from a single gold ingot.
1.1 ?Normal golden apples are now crafted with gold nuggets.
1.4.2 12w34a Gold nuggets are now used to craft golden carrots.
1.4.6 12w49a Gold nuggets can now be used to craft a firework star for a star shaped effect on a firework.
1.6.1 13w23a Gold nuggets can now no longer be used to craft a golden apple.
1.9 15w43a Gold nuggets may now be found among the loot in igloo basement chests.
1.11.1 16w50a Gold nuggets can now be smelted from golden tools and armor.
18w09a Gold nuggets can now be found in underwater ruins loot chests.
18w11a Gold nuggets will now generate in the chests of shipwrecks.
pocket 알파
0.12.1 build 1 Added gold nuggets. They can be used to craft glistering melons, gold ingots and golden carrots.
Gold ingots can now be crafted into 9 gold nuggets.
Zombie pigmen will now drop gold nuggets upon being killed.
Pocket Edition
1.0.0 alpha 0.17.0.1 Gold nuggets can now be found inside igloo basement chests.
1.1.0 alpha 1.1.0.0 Gold nuggets can now be smelted from golden tools and armor.
Bedrock Edition
1.2.0 beta 1.2.0.2 Gold nuggets can now be used to craft firework stars.
1.4.0 beta 1.2.14.2 Gold nuggets can now be found in some shipwreck chests.
beta 1.2.20.1 Gold nuggets can now be found in underwater ruins chests.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Gold nugget can now be found in plains village house chests.
차기 Bedrock Edition
1.11.0 beta 1.11.0.1 Gold nugget can now be found in savanna village house chests.
Console Edition
TU7CU11.0Patch 11.0.1Added gold nuggets.
TU53CU431.49Patch 231.0.3Gold nuggets can now be smelted from golden tools and armor.
New 닌텐도 3DS Edition
0.1.0 Added gold nuggets.
1.9.19 Gold nuggets can now be smelted from golden tools and armor.

“황금 조각”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.

함께 보기[편집 | 원본 편집]