Fandom 측에서 진행하는 통합 커뮤니티 플랫폼으로의 이주 작업이 이루어지는 동안 일부 기능이 작동하지 않을 수 있습니다. 양해 부탁드립니다.

화살 작업대

화살 작업대
Fletching Table.png
재생 가능한 자원

불가능

쌓음

가능 (64)

도구

폭발 저항

2.5

경도

2.5

밝기

불가능

투명도

불투명

가연성

가능[BE 1.11.0 이전에만]
불가능‌[자바 에디션 전용]

용암 불 방지

?

Java Edition.svgMclogo.svg

화살 작업대(Fletching table)는 마을에서 생성되는 고체 블록이다.

화살 작업대는 마을 화살 제작자의 집에서 자연적으로 생성된다.

이름 재료 제작 방법
화살 작업대 부싯돌 +
모든 나무 판자

화살 작업대는 현재 우클릭 기능이 없다.

직업 변경[편집 | 원본 편집]

마을에 화살 작업대가 있는데, 화살 제조인 주민이 없을 경우, 작업대를 선정하지 못한 주민 누구라도 직업을 화살 제조인으로 바꿀 확률이 있다.

연료[편집 | 원본 편집]

화살 작업대는 화로에서 연료로 사용할 수 있다. 블록당 1.5 아이템을 제련한다.‌[베드락 에디션 전용]

Java Edition
1.1418w44a32px Added fletching tables.
Fletching tables are currently only obtainable from the creative inventory and do not have any functionality.
18w46aFletching Table.png The fletching table's texture has now been updated.
18w48a Fletching tables now generates in fletcher houses in villages.
19w11aFletching tables can be now crafted with 4 planks and 2 flint.
Villagers use fletching tables as a work site.
March 13, 2019Mojang confirmed that the fletching table will not receive functionality in 1.14 but rather a later update.
Bedrock Edition
1.9.0beta 1.9.0.2Fletching Table.png Added fletching tables, which are craftable, but require Experimental Gameplay to be enabled.
Fletching tables can be used to smelt 1.5 items in a furnace.
1.10.0beta 1.10.0.3Crafting recipe for fletching table is no longer hidden behind Experimental Gameplay.
Fletching tables now generate in fletcher houses in new villages.
Bedrock Edition
1.11.0beta 1.11.0.3Fully implemented fletching tables, separate from Experimental Gameplay.
beta 1.11.0.7Changed crafting recipe to java edition.

“화살 작업대”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.