종이

종이
Paper.png

유형

원자재

재생 가능

?

쌓기

가능 (64)

등장 버전

역사 참고

데이터 값

Name id

paper

종이사탕수수로 제작할 수 있는 아이템이다.

종이는 49.4% 확률로 난파선 보급품 상자에서 1–12개 묶음으로 생성된다. 89.4% 확률로 난파선 지도 상자에서 1–10개 묶음으로 생성된다. 89.2% 확률로 요새 도서관 상자에서 2–7개 묶음으로 생성된다. 61.2% 확률로 마을 지도 제작자 상자에서 1–5개 묶음으로 생성된다.

베드락 에디션에서는 54.4% 확률로 난파선 보급품 상자에서 1–12개 묶음으로 생성된다. 88.3% 확률로 요새 도서관 상자에서 2–7개 묶음으로 생성된다.

재료 제작 방법
사탕수수

3

모루 사용법[편집 | 원본 편집]

이름 재료 모루 사용법 설명
지도 또는 위치 지도(zoomed out) 지도 or 위치 지도+
종이
Map PE Zoom.png 베드락 에디션 전용

종이 8장을 공급하면, 입력된 지도의 지역범위가 넓어진(축척이 작아진) 지도가 만들어진다.

사서 및 지도 제작자 주민은 1 단계 거래에서 종이 24-36 개를 1 에메랄드에 구입 한다.‌[콘솔 에디션 전용]

초심자 레벨의 사서와 지도 제작자 주민은 24개의 종이를 1 에메랄드에 구입한다.‌[베드락 및 자바 에디션 전용]

자바 에디션 알파
v1.0.11 Added paper, which can be used to craft books.
자바 에디션 베타
1.6 ?Paper can now be used to craft maps.
1.8 Pre-release Paper can now be found in the new stronghold library chests.
자바 에디션
1.3.1 12w21a Paper can now be sold to librarian villagers, at 24–35 paper for 1 emerald.
1.4.2 12w34a Paper can now be used to craft an empty map.
Maps will start out at their closest zoom level and can be extended by adding more paper.
1.4.6 ?Paper can now be used to craft firework rockets.
1.8 14w02a Trading has been changed: librarian villagers will now buy 24–46 paper for 1 emerald.
1.9 15w43a The average yield of paper from stronghold library chests has more than doubled.
1.11 16w39a Added cartographer villagers, which will buy paper as their tier 1 trade.
18w11a Paper will now generate in the chests of some shipwrecks.
1.14 18w43a Paper can now be used to craft banner patterns.
19w02a Paper can now be used to craft a cartography table.
포켓 에디션 알파
0.3.0 Added paper, which can be used to craft books.
0.14.0 build 1 Paper can now be used to craft empty maps and empty locator maps.
Paper can now be used to zoom in maps, using anvils.
포켓 에디션
1.0 ?The Windows 10 Edition can now use the anvil, as well as the crafting table, to zoom in maps, just as Pocket Edition in general can.
1.0.4 alpha 1.0.4.0 Librarian villagers will now buy 24–46 paper for 1 emerald.
1.1 alpha 1.1.0.3 Added cartographer villagers, which will buy paper as their tier 1 trade.
베드락 에디션
1.2 beta 1.2.0.2 Paper can now be used to craft firework rockets.
1.4 beta 1.2.14.2 Paper can now be found inside chests of some shipwrecks.
1.10 beta 1.10.0.3 paper can be found in Cartographer house chest in village.
Paper used to craft banner pattern and cartography table.
콘솔 에디션
TU1CU11.0Patch 1Added paper.
0.1.0 Added Paper.

“종이”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.