석재 벽돌

(조각된 석재 벽돌에서 넘어옴)
석재 벽돌
Stone Bricks JE3 BE2.pngCracked Stone Bricks JE3 BE2.pngMossy Stone Bricks JE3 BE2.pngChiseled Stone Bricks JE3 BE2.png
재생 가능한 자원

가능

쌓음

가능 (64)

도구

폭발 저항

?

경도

?

밝기

0

투명도

불투명

가연성

?

용암 불 방지

?

석재 벽돌(Stone Bricks)는 요새, 이글루 지하실 및 해저 폐허에서 사용되는 재료중 하나이다.

금 간 석재 벽돌(Cracked stone bricks)도 요새, 이글루 지하실 및 해저 폐허에서 사용되는, 석재 벽돌의 변종이다.

이끼 낀 석재 벽돌(Mossy stone bricks)도 요새, 이글루 지하실 및 해저 폐허에서 사용되는, 석재 벽돌의 또 다른 변종이다.

조각된 석재 벽돌(Chiseled stone brick)도 또다른 석재 벽돌의 변종으로, 정글 사원, 이글루 지하실, 해저 폐허에서 발견된다.

석재 벽돌은 어떠한 곡괭이로도 채취할 수 있다. 곡괭이를 사용하지 않으면 아무것도 드롭되지 않는다.

블록 석재 벽돌
경도 1.5
도구
파괴 시간[참고 1]
기본 7.5
나무 1.15
0.6
0.4
다이아몬드 0.3
네더라이트 0.25
황금 0.2

일반, 금 간, 이끼 낀 석재 벽돌은 요새의 벽, 천장 및 바닥을 구성하는 재료로서 생성된다.

해저 폐허에서는 모든 4가지 변종이 생성된다.

조각된 석재 벽돌 3개 블록이 정글 사원의 일부로서 생성된다.

이글루 지하실은 석재 벽돌을 따라 있으며, 금 간 석재 벽돌은 눈 높이, 이끼 낀 석재 벽돌은 발 높이, 조각된 석재 벽돌은 바닥 및 천장에 생성된다.

석재 벽돌은 마을 석공집 상자에서 발견될 수 있다.‌[차기 버전용: JE 1.14 & BE 1.11.0]

이름 재료 제작 방법
석재 벽돌

4
이끼 낀 석재 벽돌 석재 벽돌 +
덩굴

조각된 석재 벽돌 석재 벽돌 반 블록

제련[편집 | 원본 편집]

이름 재료 제련 방법
금 간 석재 벽돌 석재 벽돌 +
모든 연료

석공 주민은 2단계 거래에서 4개의 조각된 석재 벽돌을 1-2 에메랄드에 판매한다.‌[차기 버전용: BE 1.10.0][BE 1.11.0 이전에만]

석공 주민은 2단계 거래에서 4개의 조각된 석재 벽돌을 1 에메랄드에 판매한다.‌[차기 버전용: BE 1.11.0]

석재 벽돌은 조약돌에 비해 특별한 장점이 없으며, 주 용도는 장식용이다.

석재 벽돌
이름 재료 제작 방법 설명
석재 벽돌 반 블록 모든 석재 벽돌 [자바 및 콘솔 에디션 전용][JE 1.14 이전에만]
석재 벽돌 반 블록 석재 벽돌 [베드락 에디션 전용][차기 버전용: JE 1.14]
석재 벽돌 계단 모든 석재 벽돌
석재 벽돌 담장 석재 벽돌 [베드락 에디션 전용][차기 버전용: JE 1.14]
이끼 낀 석재 벽돌
이름 재료 제작 방법
이끼 낀 석재 벽돌 반 블록
(1.14)
이끼 낀 석재 벽돌
이끼 낀 석재 벽돌 담장
(1.14)
이끼 낀 석재 벽돌
이끼 낀 석재 벽돌 계단
(1.14)
이끼 낀 석재 벽돌

일반, 금 간, 이끼 낀, 조각된 석재 벽돌을 섞어서 사용해도, 석재 벽돌 계단 및 석재 벽돌 반 블록을 만들 수 있다.

좀벌레[편집 | 원본 편집]

좀벌레는 석재 벽돌 모든 변종에 들어가서 숨을 수 있는 능력이 있다. 그 결과로 해당 유형의 벌레 먹은 블록이 생성된다.

Java Edition 클래식
May 21, 2009Notch shows interest in adding stone bricks, with multiple colors.
Java Edition 베타
1.7The file en_US.lang contained a reference to this block as tile.stonebricksmooth.name=Stone Bricks, giving the first confirmation of their name.
1.8Pre-release30px30px30px Added stone bricks - regular, cracked, and mossy - that occur naturally in strongholds. The different bricks are all called stone bricks in-game. The regular stone bricks can be crafted into stone brick slabs and stairs.
Pre-release 2 ;)Cracked and mossy stone bricks will now drop themselves when mined.
Java Edition
1.2.1?30px Added chiseled stone bricks.
1.3.112w18aThe variants of stone bricks have now all received unique tooltips.
Chiseled stone bricks are now called Detailed Stone Bricks. Before this update, they were commonly referred to as Circle Stone Bricks.
12w19aDetailed Stone Bricks have now been renamed to Chiseled Stone Bricks.
12w22aChiseled stone bricks will now naturally generate in jungle temples. There are only 3 chiseled stone bricks per temple. This is the only way of obtaining them in survival mode.
Inventory sprites for blocks have now been flipped from left to right, changing to .
1.814w02aAdded crafting recipe for mossy stone bricks and chiseled stone bricks.
June 20, 2014TheMogMiner tweeted about a smelting recipe for cracked stone bricks.
14w25aCracked stone bricks can now be obtained by smelting stone bricks.
1.915w43aStone bricks will now generate within igloo basements, along with their cracked, mossy and chiseled variants.
15w43bIgloos will now have fewer cracked stone bricks.
1.1317w47aThe different block states for the stonebrick ID have been split up into their own IDs.
18w09aStone bricks and its 3 variants will now generate in underwater ruins.
차기 Java Edition
1.1418w43a32px32px32px32px Changed the texture of all stone bricks.
18w47a32px32px32px32px Smoothed the textures of all stone bricks.
Pocket Edition 알파
0.4.030px30px30px Added crafting recipe for stone bricks.
30px Chiseled stone bricks are now available and are fully functional, obtainable only through editing.
0.6.0Stone bricks are now used to craft stone brick stairs and slabs.
0.9.0build 1Regular, mossy and cracked stone bricks will now naturally generate in strongholds.
Added chiseled stone bricks to the creative inventory.
0.11.0build 1Added crafting recipe for mossy stone bricks and chiseled stone bricks.
Cracked stone bricks can now be obtained by smelting stone bricks.
0.15.0build 1Chiseled stone bricks will now naturally generate in jungle temples. There are only 3 chiseled stone bricks per temple.
Pocket Edition
1.0alpha 0.17.0Stone bricks will now generate within igloo basements, along with their cracked, mossy and chiseled variants.
Bedrock Edition
1.4beta 1.2.20.1Stone bricks and its 3 variants will now generate in underwater ruins.
차기 Bedrock Edition
1.9beta 1.9.0.0Mossy stone bricks can now be used to craft mossy stone brick stairs, slabs and walls.
1.10beta 1.10.0.3Chiseled stone brick can be obtained via trading with stone mason villager.
Legacy Console Edition
TU5CU11.0Patch 130px30px30px Added stone bricks.
TU1230px Added chiseled stone bricks.
TU31CU191.22Patch 3Added crafting recipes for mossy stone bricks and cracked stone bricks.
New 닌텐도 3DS Edition
0.1.0Added Stone Bricks.

“석재 벽돌”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.

  • 놀랍게도 조약돌을 제련하면 금이 없는 돌이 만들어지는데, 금이 없는 석재 벽돌을 제련하면, 금 간 변종이 만들어진다.

함께 보기[편집 | 원본 편집]