자바 에디션 20w07a

Minecraft 20w07a
Edition

Java Edition

Type

Snapshot

출시일

February 14, 2020

Snapshot 소속

1.16

다운로드

클라이언트 (.json)
서버

Obfuscation maps

클라이언트
서버

프로토콜 버전

702

데이터 버전

2506

20w07a는 자바 에디션 1.16의 두 번째 스냅샷으로, 2020년 2월 14일에 출시되었다[1]. 피글린호글린이 추가되었고, 엔더맨신호기가 일부 변경되었다.

추가[편집 | 원본 편집]

아이템[편집 | 원본 편집]

생성 알

[편집 | 원본 편집]

호글린
  • 새끼 호글린이 추가되었다.
피글린

일반[편집 | 원본 편집]

태그
Text
  • Added text which was missing for a death message and was displaying a raw translation string - what it says exactly is unknown.[2]
Textures
  • Added the zombified piglin entity texture.
  • Added the leather, chainmail, iron, golden, diamond and netherite helmet textures used for piglins.

변경[편집 | 원본 편집]

블록[편집 | 원본 편집]

신호기
영혼 불 랜턴
  • 애니메이션 텍스처가 추가되었다.
  • 텍스처에 있는 나무의 색상이 제거되었다.

아이템[편집 | 원본 편집]

생성 알
  • 호글린 생성 알의 텍스처가 변경되었다.
  • 새끼 형태가 없는 몹에게 생성 알을 사용하면 이제 성체가 생성된다.

[편집 | 원본 편집]

엔더맨
호글린
  • 플레이어가 범위 내에 있으면 공격한다.
  • 익히지 않은 돼지고기가죽을 드랍한다.
  • 핏빛 곰팡이를 먹이면 번식한다.
  • 성체 피글린에게서 공격당할 수 있다.
    • 새끼 피글린에게선 공격당하지 않는다.
    • 새끼 호글린은 공격당하지 않는다.
  • 일그러진 버섯을 피한다.
  • 새로운 소리 추가.
위더
  • 영혼 흙으로도 위더를 소환할 수 있다.

게임 플레이[편집 | 원본 편집]

발전 과제
  • 피글린과 호글린이 '몬스터 사냥꾼'과 '몬스터 도감'에 포함된다.

일반[편집 | 원본 편집]

태그

36개의 문제점 수정됨
From released versions before 1.16
  • MC-64871 – 화염 저항에 걸린 채로 불탈때, 잠들 수 없음
  • MC-65951 – Armor stands fall through fences.
  • MC-75328/clear를 실행했을 때 제작 창의 아이템은 제거되지 않음
  • MC-79944 – Various statistics overflow at 32-bit integer limit.
  • MC-89043 – Slime blocks moved by pistons often fail to bounce up the player.
  • MC-93813 – 눈사람이 눈덩이를 던질 때 화살 쏘는 소리가 들림
  • MC-94094 – Snow golems do not drop their pumpkin when sheared.
  • MC-94730 – Endermen become passive when teleporting randomly during the day while being aggressive.
  • MC-132967 – 버섯이 지도에서 초록색 점으로 보임
  • MC-133088 – Missing translation string death.attack.magic.player.
  • MC-135034 – Burning mobs are extinguished by snow in cold biomes, but not in snowy biomes.
  • MC-136063 – Incorrect spacing for "entity.minecraft.tropical_fish.type.sunstreak"s value.
  • MC-148067 – Snow golems are damaged by snowfall in mountain and cold biomes.
  • MC-155977 – Enchanting a book makes the book lose its name.
  • MC-159672 – Vex will occasionally try to attack the player in creative/spectator.
  • MC-160053 – Enderman keeps following the player after becoming neutral/passive.
  • MC-166245 – No sound for shearing snow golems.
  • MC-167561 – All players can make a dog stand up or sit down.
  • MC-167692 – Infested blocks do not spawn silverfish when blown up.
  • MC-172025 – Several misrotated blocks in snowy_medium_house_2.
이전의 개발 버전에서
  • MC-170816 – Debug pie chart freezes in place when closing the F3 menu and stays there.
  • MC-170846 – Stacked walls create pillars when they should not, depending on the order of placement.
  • MC-170848 – Hoglin and zombie pigman spawn eggs look identical.
  • MC-170849 – Hoglin's hitbox is way too small.
  • MC-170852 – Breaking a warped or crimson doors drops two items in Survival mode.
  • MC-170853 – Cannot spawn baby hoglin using spawn eggs on adult hoglin.
  • MC-170862 – Soul "lights" do not update walls.
  • MC-170869 – Soul fire lantern animation missing.
  • MC-170881 – Fire does not burn items.
  • MC-170886Alt+F3 debug graph no longer functions.
  • MC-170899 – Netherite cannot power beacons.
  • MC-170939 – Walls do not create pillars with string or tripwire above.
  • MC-170951 – Cannot teleport entities outside of the world.
  • MC-171023 – Walls do not stack properly in some directions when placed next to blocks.
  • MC-171211 – Observers no longer detect a piston base starting to retract.
  • MC-171333 – Killing a hoglin does not grant the Monster Hunter or Monsters Hunted advancements.

Video[편집 | 원본 편집]

Video made by slicedlime:

Trivia[편집 | 원본 편집]

  • 20w07a was released on a Friday, which almost never happens with a first snapshot.

References[편집 | 원본 편집]

  1. "Minecraft Snapshot 20w07a" – Minecraft.net, February 14, 2020
  2. MC-133088