자바 에디션 20w07a

Minecraft 20w07a
Edition

Java Edition

종류

Snapshot

출시일

February 14, 2020

Snapshot 소속

1.16

다운로드

클라이언트 (.json)
서버

난독화 맵

클라이언트
서버

프로토콜 버전

702

데이터 버전

2506

20w07a는 자바 에디션 1.16의 두 번째 스냅샷으로, 2020년 2월 14일에 출시되었다[1]. 피글린호글린이 추가되었고, 엔더맨신호기가 일부 변경되었다.

추가[편집 | 원본 편집]

아이템[편집 | 원본 편집]

생성 알

[편집 | 원본 편집]

호글린
  • 새끼 호글린이 추가되었다.
피글린

일반[편집 | 원본 편집]

태그
Text
  • Added text which was missing for a death message and was displaying a raw translation string - what it says exactly is unknown.[2]
Textures
  • Added the zombified piglin entity texture.
  • Added the leather, chainmail, iron, golden, diamond and netherite helmet textures used for piglins.

변경[편집 | 원본 편집]

블록[편집 | 원본 편집]

신호기
영혼 불 랜턴
  • 애니메이션 텍스처가 추가되었다.
  • 텍스처에 있는 나무의 색상이 제거되었다.

아이템[편집 | 원본 편집]

생성 알
  • 호글린 생성 알의 텍스처가 변경되었다.
  • 새끼 형태가 없는 몹에게 생성 알을 사용하면 이제 성체가 생성된다.

[편집 | 원본 편집]

엔더맨
호글린
  • 플레이어가 범위 내에 있으면 공격한다.
  • 익히지 않은 돼지고기가죽을 드랍한다.
  • 핏빛 곰팡이를 먹이면 번식한다.
  • 성체 피글린에게서 공격당할 수 있다.
    • 새끼 피글린에게선 공격당하지 않는다.
    • 새끼 호글린은 공격당하지 않는다.
  • 일그러진 버섯을 피한다.
  • 새로운 소리 추가.
위더
  • 영혼 흙으로도 위더를 소환할 수 있다.

게임 플레이[편집 | 원본 편집]

발전 과제
  • 피글린과 호글린이 '몬스터 사냥꾼'과 '몬스터 도감'에 포함된다.

일반[편집 | 원본 편집]

태그

36개의 문제점 수정됨
From released versions before 1.16
  • MC-64871 – 화염 저항에 걸린 채로 불탈때, 잠들 수 없음
  • MC-65951 – Armor stands fall through fences.
  • MC-75328/clear를 실행했을 때 제작 창의 아이템은 제거되지 않음
  • MC-79944 – Various statistics overflow at 32-bit integer limit.
  • MC-89043 – Slime blocks moved by pistons often fail to bounce up the player.
  • MC-93813 – 눈사람이 눈덩이를 던질 때 화살 쏘는 소리가 들림
  • MC-94094 – Snow golems do not drop their pumpkin when sheared.
  • MC-94730 – Endermen become passive when teleporting randomly during the day while being aggressive.
  • MC-132967 – 버섯이 지도에서 초록색 점으로 보임
  • MC-133088 – Missing translation string death.attack.magic.player.
  • MC-135034 – Burning mobs are extinguished by snow in cold biomes, but not in snowy biomes.
  • MC-136063 – Incorrect spacing for "entity.minecraft.tropical_fish.type.sunstreak"s value.
  • MC-148067 – Snow golems are damaged by snowfall in mountain and cold biomes.
  • MC-155977 – Enchanting a book makes the book lose its name.
  • MC-159672 – Vex will occasionally try to attack the player in creative/spectator.
  • MC-160053 – Enderman keeps following the player after becoming neutral/passive.
  • MC-166245 – No sound for shearing snow golems.
  • MC-167561 – All players can make a dog stand up or sit down.
  • MC-167692 – Infested blocks do not spawn silverfish when blown up.
  • MC-172025 – Several misrotated blocks in snowy_medium_house_2.
이전의 개발 버전에서
  • MC-170816 – Debug pie chart freezes in place when closing the F3 menu and stays there.
  • MC-170846 – Stacked walls create pillars when they should not, depending on the order of placement.
  • MC-170848 – Hoglin and zombie pigman spawn eggs look identical.
  • MC-170849 – Hoglin's hitbox is way too small.
  • MC-170852 – Breaking a warped or crimson doors drops two items in Survival mode.
  • MC-170853 – Cannot spawn baby hoglin using spawn eggs on adult hoglin.
  • MC-170862 – Soul "lights" do not update walls.
  • MC-170869 – Soul fire lantern animation missing.
  • MC-170881 – Fire does not burn items.
  • MC-170886Alt+F3 debug graph no longer functions.
  • MC-170899 – Netherite cannot power beacons.
  • MC-170939 – Walls do not create pillars with string or tripwire above.
  • MC-170951 – Cannot teleport entities outside of the world.
  • MC-171023 – Walls do not stack properly in some directions when placed next to blocks.
  • MC-171211 – Observers no longer detect a piston base starting to retract.
  • MC-171333 – Killing a hoglin does not grant the Monster Hunter or Monsters Hunted advancements.

Video[편집 | 원본 편집]

Video made by slicedlime:

Trivia[편집 | 원본 편집]

  • 20w07a was released on a Friday, which almost never happens with a first snapshot.

References[편집 | 원본 편집]

  1. "Minecraft Snapshot 20w07a" – Minecraft.net, February 14, 2020
  2. MC-133088