As part of the Unified Community Platform project, your wiki will be migrated to the new platform in the next few weeks. Read more here.

우는 흑요석

이 페이지는 토막글입니다.
서로의 지식을 모아 알차게 문서를 완성해 갑시다.
우는 흑요석
Crying Obsidian JE2.png
재생 가능한 자원

가능

쌓음

가능 (64)

도구

폭발 저항

1,200

경도

50

밝기

있음 (10)

투명도

할 수 없음

가연성

없음

용암 불 방지

없음

우는 흑요석(Crying Obsidian)은 흑요석의 변종으로, 현재는 피글린과의 거래 또는 무너진 네더 포탈에서 얻을수 있다.

우는 흑요석을 다이아몬드 이상의 곡괭이로 채굴하면 얻을 수 있다.

블록 우는 흑요석
경도 50
도구
파괴 시간[참고 1]
기본 250
나무 125
62.5
41.7
다이아몬드 9.4
네더라이트 8.35
황금 20.85

교환[편집 | 원본 편집]

피글린에게 금괴를 우클릭 하거나 던져주면 가끔씩 1-5개의 우는 흑요석을 얻을 수 있다.

위치[편집 | 원본 편집]

무너진 네더 포탈에서 볼수있다.

용도[편집 | 원본 편집]

우는 흑요석은 다른 기능 없는 장식 블록이며, 리스폰 정박기를 만드는데 사용된다.[1]

네더 차원문에서 흑요석 대신 사용할 수 없다.[2]

Loot[편집 | 원본 편집]

틀:Loot table

틀:More images

Java Edition 베타
1.332px The texture of crying obsidian has now been added to terrain.png.
February 23, 2011Jeb states he would like to add crying obsidian as a block.
March 30, 2011Jeb states that crying obsidian would act as a a way of setting a respawn point. The idea would later be discarded in favor of beds.
April 15, 2011Jeb states that the the grass edge tile has replaced the crying obsidian in the texture file.
1.5The texture of crying obsidian has now been removed.
February 9, 2012Jeb states that he will bring back crying obsidian as soon as he's made preparations for more texture space.
차기 Java Edition
December 3, 2019Maria Lemón notes that many players suggest implementing crying obsidian alongside new Nether features.
1.1620w09aCrying Obsidian JE2.png Added crying obsidian.
Crying obsidian is currently only obtainable through bartering and has no function.
Pocket Edition 알파
?32px The texture of crying obsidian has now been added to the game's files.
0.8.0The texture of crying obsidian has now been removed.

Gallery[편집 | 원본 편집]

Old texture[편집 | 원본 편집]

References[편집 | 원본 편집]