연두색 염료

연두색 염료
Lime Dye.png

유형

염료

재생 가능

가능

쌓기

가능 (64)

데이터 값

DEC: 35110 HEX: 15F10 BIN: 10101111110

Name id

데이터 값

연두색 염료(Lime Dye)는 선인장빛 초록 염료뼛가루로부터, 혹은 불우렁쉥이를 제련하여 얻을 수 있는 준 1차 염료이다.

이름 재료 제작 방법 설명
연두색 염료 선인장빛 초록 염료 +
뼛가루

2

[JE 1.14 이전에만]
연두색 염료
(1.14)
선인장빛 초록 염료 +
하얀색 염료

2

제련[편집 | 원본 편집]

재료 제련 방법
불우렁쉥이 +
모든 연료

떠돌이 상인은 연두색 염료 3개를 1 에메랄드에 판매한다.{only|bedrock}}‌[차기 버전용: JE 1.14]

다른 모든 염료들 처럼, 연두색 염료는 다음과 같이 사용된다.:

이름 재료 제작 방법 설명
Lime Balloon 라텍스 +
연두색 염료 +
Helium +

[베드락 및 교육용 에디션 전용]
연두색 침대 모든 침대 +
연두색 염료

어떤 색의 침대도 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[포켓 및 콘솔 에디션 전용]
연두색 침대 하얀색 침대 +
연두색 염료

하얀색 침대는 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[자바 에디션 전용]
연두색 양탄자 하얀색 양탄자 +
연두색 염료
[차기 버전용: JE 1.14]
연두색 콘크리트 가루 연두색 염료 +
모래 +
자갈
연두색 폭죽 탄약 화약 +
파란색 염료+
기타 재료(옵션)

최대 8가지의 염료를 추가할 수 있다.
머리, 황금 조각, 깃털 또는 화염구를 최대 하나 추가할 수 있다.
다이아몬드와 발광석 가루는 다른 어떤 재료와도 추가할 수 있다.
연두색 셜커 상자 셜커 상자 또는
모든 셜커 상자 +
연두색 염료

색유리|연두색 유리|색유리 유리 +
연두색 염료
색유리 판|연두색 유리판|색유리 판
(1.14)
유리판 +
연두색 염료
연두색 테라코타 테라코타 +
연두색 염료
연두색 양털 모든 양털 +
연두색 염료

[베드락 에디션 전용]
연두색 양털 하얀색 양털 +
연두색 염료

[자바 및 콘솔 에디션 전용]

Limebanner.png

베틀 재료[편집 | 원본 편집]

Loom Interface.png

장인 레벨의 양치기 주민은 20%의 확률로 12개의 연두색 염료를 1 에메랄드에 구입한다.‌[차기 버전용: BE 1.11.0]

자바 에디션 베타
1.2 Added lime dye.
자바 에디션
1.4.2 12w34a Added the ability to dye leather armor and wolf collars.
1.4.6 12w49a Lime dye can be crafted with gunpowder to create a firework star.
1.6.1 13w19a Stained clay can now be crafted.
1.7.2 13w41a Stained glass can now be crafted.
1.8 14w30a Added banners which can be dyed.
1.11 16w39a Added the ability to dye shulker boxes.
1.12 17w15a Added the ability to dye beds.
1.13 17w47a The different data values for the dye ID have been split up into their own IDs.
18w14b Lime dye can now be smelted from sea pickles.
차기 자바 에디션
1.14 18w43a Lime Dye is now crafted using white dye instead of bone meal.
포켓 에디션 알파
0.4.0 Added lime dye.
0.6.0 Lime dye can now be used to dye sheep.
0.9.0 build 11 Lime dye can now be used to craft colored terracotta.
0.11.0 build 1 Lime dye can now be used to dye tamed wolf collars.
0.14.0 build 1 Lime dye can now be used to dye water in cauldrons.
포켓 에디션
1.0.0 alpha 0.17.0.1 Lime dye can now be used to dye shulkers.
1.1.0 alpha 1.1.0.0 Lime dye can now be used to craft concrete powder, colored beds, and dyed shulker boxes.
베드락 에디션
1.2.0 beta 1.2.0.2 Lime dye can now be used to craft firework stars, stained glass, and patterns on banners.
1.4.0 beta 1.2.20.1 Lime dye can now be used to craft balloons and glow sticks.
Lime dye can now be obtained from smelting sea pickles.
1.8.0 beta 1.8.0.8 Lime dye can now be used to dye tamed cat collars.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Lime dye are now sold by wandering traders.
Lime dye can now be used to dye white carpets and undyed glass panes.

“연두색 염료”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.