상자

상자
Chest.gif
Double Chest.gif
상자
투명도

불가능

불가능

폭발 저항

N/A

도구

이 블록을 다른 도구로도 부술 수 있지만, 도끼가 가장 빠르다.

재생 가능성

?

중첩 수

가능 (64)

가연성

No

드롭

아이템 자체

데이터 값

내부 ID

상자

상자은 아이템을 보관할 수 있는 블록이다. 상자의 텍스쳐는 앞면, 옆면(뒷면 포함), 윗면(아랫면 포함)의 세 면으로 구성되어 있다. 하나의 상자에는 아이템이나 블록을 최대 27세트 보관할 수 있다. 상자 둘을 붙이면 큰 상자가 되며, 한번에 54세트의 아이템을 보관할 수 있다. 상자가 파괴되면 내부의 아이템은 드랍된다.

상자는 던전에서 자연적으로 생성된다. 낮은 확률로 상자는 던전의 벽 뒤나 바닥 아래에 또 하나 숨겨져 있다. 구성물은 던전의 상자와 같다.

상자의 앞면은 붙어있는 고체 블록이 있다면 반대쪽에 위치하고, 그렇지 않다면 플레이어가 보고 있는 방향을 향한다. 이는 단순히 미관적인 것으로, 상자의 사용에는 아무런 영향을 주지 않는다.

조합[편집 | 원본 편집]

상자는 8개의 나무합판으로 만들 수 있다. 조합법은 아래와 같다.

Ingredients Input » Output Description
나무합판
Wooden PlankWooden PlankWooden PlankWooden Plank
Wooden Plank
Wooden PlankWooden PlankWooden Plank

아이템을 보관할 수 있는 보관함. 두 개의 상자를 옆에 붙이면 큰 상자가 된다.

큰 상자[편집 | 원본 편집]

두 상자 블럭이 서로 옆에 위치할때, 그것들은 큰 보관함으로 변하고 저장 용량은 두 배인 54칸으로 늘어난다.

큰 상자는 작은 상자 두 개가 동시에 열리는 효과와 같다. 위의 세 줄은 동쪽이나 북쪽에 붙어있는 상자에 보관되고, 아래의 세 줄은 서쪽이나 남쪽에 붙어있는 상자에 보관된다. 둘 중 하나가 부서지면 해당 위치에 있는 아이템이 드랍된다.

Glitches[편집 | 원본 편집]

이 문단은 아직 외국어인 부분이 상당히 많거나, 한국어를 찾아보기가 힘듭니다.
여러분들이 번역을 도와주시면 위키에 큰 도움이 됩니다.
TIP : 도움말:번역 지침을 참고해주세요.
Torches placed on chests
  • It is possible to attach torches above and to all sides of a chest, by attempting to place them on a piece of glass (or other block a torch cannot be placed on, such as a sign or another torch) above or under the chest. Since torches cannot be attached to glass, it gets moved to the nearest available block, onto the chest. The glass can be removed after the process. 현재는 상자에 어떤 방법으로도 횃불을 붙일 수 없다.
Triple chest
  • Previously, if a chest is placed next to a large chest it will attempt to "connect" with the large one, changing its texture to that of half a large chest. However, this is purely visual; they will still act like two separate chests. Additionally, if one attempted to open a chest connected on all four sides, the game freezes and the client crashes.

As of Beta 1.1_02, this is still possible; however, chests cannot be placed horizontally adjacent to a large chest unless placed in the location of any fluid, including flowing fluids. They can still be placed above or below it, and this still prevents the bottom one from opening. Unlike the previous patched glitch, if one attempts to open a chest connected on all four sides the game will not freeze nor the client crash, but instead display a graphically glitched, fully functional chest screen.

  • Chests usually require a space of air above it to be used, as blocks directly above will prevent the chest from being opened. Certain blocks placed over the chest still allow the chest to open. These are :

Liquids: Water and Lava.
Plants: Leaves (On Fancy graphics), Cactus (With a water source block on top), and Farmland.
Translucent Blocks: Glass, Slab (All types), Stair (Both types), Monster Spawner, Snow, Ice, Fence, Cake, and Bed.
Non-Blocks: Torch, Redstone Torch, Redstone Wire, Redstone Repeater, Stone Pressure Plate, Wooden Pressure Plate, Lever, Ladder, Minecart Tracks, and Sign.

History[편집 | 원본 편집]