Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

보라색 염료

보라색 염료
Purple Dye.png

유형

염료

재생 가능

가능

쌓기

가능 (64)

데이터 값

DEC: 3515 HEX: 15F5 BIN: 1010111115

Name id

데이터 값 참고

보라색 염료(Purple Dye)는 빨강 장미 염료청금석을 사용하여 제작할 수 있는 2차 염료이다.

이름 재료 제작 방법 설명
보라색 염료 청금석 +
장밋빛 빨강 염료

2

[JE 1.14 이전에만]
보라색 염료 파란색 염료 +
장밋빛 빨강 염료

2

[차기 버전용: JE 1.14]

떠돌이 상인은 보라색 염료 3개를 1 에메랄드에 판매한다.‌[차기 버전용: JE 1.14 & BE 1.10]

다른 모든 염료들 처럼, 보라색 염료는 다음과 같이 사용된다.:

이름 재료 제작 방법 설명
Purple Balloon 라텍스 +
보라색 염료 +
Helium +

[베드락 및 교육용 에디션 전용]
자홍색 염료 보라색 염료 +
분홍색 염료
보라색 침대 모든 침대 +
보라색 염료

어떤 색의 침대도 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[포켓 및 콘솔 에디션 전용]
보라색 침대 하얀색 침대 +
보라색 염료

하얀색 침대는 염료를 사용하여 염색할 수 있다.‌[자바 에디션 전용]
보라색 양탄자 하얀색 양탄자 +
보라색 염료
[차기 버전용: JE 1.14]
보라색 콘크리트 가루 보라색 염료 +
모래 +
자갈
보라색 폭죽 탄약 화약 +
파란색 염료+
기타 재료(옵션)

최대 8가지의 염료를 추가할 수 있다.
머리, 황금 조각, 깃털 또는 화염구를 최대 하나 추가할 수 있다.
다이아몬드와 발광석 가루는 다른 어떤 재료와도 추가할 수 있다.
보라색 셜커 상자 셜커 상자 또는
모든 셜커 상자 +
보라색 염료

보라색 색유리 유리 +
보라색 염료
보라색 색유리 판
(1.14)
유리판 +
보라색 염료
보라색 테라코타 테라코타 +
보라색 염료
보라색 양털 모든 양털 +
보라색 염료

[베드락 에디션 전용]
보라색 양털 하얀색 양털 +
보라색 염료

[자바 및 콘솔 에디션 전용]

Purplebanner.png

베틀 재료[편집 | 원본 편집]

Loom Interface.png

Trading[편집 | 원본 편집]

양치기 주민은 2단계 거래에서 20%의 확률로 12개의 보라색 염료를 1 에메랄드에 구입한다.‌[차기 버전용: BE 1.11.0]

자바 에디션 베타
1.2 Added purple dye.
자바 에디션
1.4.2 12w34a Added the ability to dye leather armor and wolf collars.
1.4.6 12w49a Purple dye can be crafted with gunpowder to create a firework star.
1.6.1 13w19a Stained clay can now be crafted.
1.7.2 13w36a With the addition of new flowers, many secondary and tertiary dyes are now primary dyes.
13w41a Stained glass can now be crafted.
1.8 14w02a Due to lapis lazuli being renewable now, purple dye is renewable.
14w30a Added banners which can be dyed.
1.13 17w47a The different data values for the dye ID have been split up into their own IDs.
차기 자바 에디션
1.14 18w43a Purple Dye is now crafted using blue dye instead of lapis lazuli.
포켓 에디션 알파
0.4.0 Added purple dye.
0.6.0 Purple dye can now be used to dye sheep.
0.9.0 build 11 Purple dye can now be used to craft colored terracotta.
0.11.0 build 1 Purple dye can now be used to dye tamed wolf collars.
0.14.0 build 1 Purple dye can now be used to dye water in cauldrons.
포켓 에디션
1.0.0 alpha 0.17.0.1 Purple dye can now be used to dye shulkers.
1.1.0 alpha 1.1.0.0 Purple dye can now be used to craft concrete powder, colored beds, and dyed shulker boxes.
베드락 에디션
1.2.0 beta 1.2.0.2 Purple dye can now be used to craft firework stars, stained glass, and patterns on banners.
1.4.0 beta 1.2.20.1 Purple dye can now be used to craft balloons and glow sticks.
1.8.0 beta 1.8.0.8 Purple dye can now be used to dye tamed cat collars.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Purple dye are now sold by wandering traders.
Purple dye can now be used to dye white carpets and undyed glass panes.

“보라색 염료”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.