돌 절단기

돌 절단기
Stonecutter.gif
Stonecutter BE.png

투명

불투명

밝기

0

폭발 저항

17.5

도구

재생

불가능

쌓기

가능 (64)

가연성

없음

드롭

자기 자신

데이터 값

DEC: 245 HEX: F5 BIN: 11110101

Name Id

stonecutter

Java Edition.pngMclogo.svgNew Nintendo 3DS Edition.png

돌 절단기(Stonecutter)는 애니메이션 블록[자바 에디션 전용] 또는 사용되지 않는 블록[베드락과 뉴3ds 에디션 전용]이다.

자바 에디션[편집 | 원본 편집]

돌 절단기는 마을 석공소 내부에서 자연적으로 생성된다.‌[upcoming 1.14]

New Nintendo 3DS 에디션[편집 | 원본 편집]

돌 절단기는 크리에이티브 보관함에서만 얻을 수 있다.

베드락 에디션[편집 | 원본 편집]

돌 절단기는 크리에이티브 모드에서만 사용할 수 있다. 서바이벌 모드에서는 현재 획득할 수 없으며, 포켓 에디션 알파 0.13.0 이전에만 존재하였다. 현재는 장식용으로만 사용된다.

돌 절단기는 장식용으로만 사용된다.

java upcoming
1.14 18w44a 32px Added stonecutters.
Stonecutters are currently only obtainable from the creative inventory and do not have any functionality.
18w46a 32px The stonecutter's texture has now been changed.
Stonecutter.gif The stonecutter's blade now has an animated texture.
18w48a Stonecutters can naturally generate inside plains village masons house.
포켓에디션 알파
0.6.0 Stonecutter BE.png Added stonecutters.
The stonecutter is used to craft every stone-type block in Pocket Edition, except itself, furnaces, tools and mineral blocks.
The stonecutter uses the MATTIS crafting system, the same system used by the crafting table.
The stonecutter's crafting recipe is four cobblestone in 2×2 square.
The stonecutter is used to craft the following: granite, polished granite, andesite, polished andesite, diorite, polished diorite, moss stone, cobblestone wall, mossy cobblestone wall, stone slab, cobblestone slab, cobblestone stairs, stone bricks, mossy stone bricks, chiseled stone bricks, stone brick slab, stone brick stairs, enchantment table, sandstone, smooth sandstone, chiseled sandstone, sandstone slab, sandstone stairs, bricks, brick slab, brick stairs, nether bricks, nether brick stairs, nether brick slab, nether brick fence, block of quartz, pillar quartz block, chiseled quartz block, quartz slab and quartz stairs.
0.9.0 build 1 The layout of the stonecutter interface has now been reorganized.
0.13.0 build 1 All items are now crafted via crafting table. As a result, the stonecutter has now been made unobtainable in survival and is now only used for decorative purposes.
new 3ds
0.1.0 Stonecutter BE.png Added stonecutters, which are only used for decorative purposes.

“돌 절단기”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.