대장장이 작업대

대장장이 작업대
Smithing Table.png
투명

불투명

밝기

0

폭발 저항

2.5

경도

2.5

도구

재생

가능

쌓기

가능 (64)

가연성

불가능, 단 용암에서 불이 붙음

떨굼

자기 자신

Name Id

smithing_table

Java Edition.svgMclogo.svg

대장장이 작업대(Smithing table)은 마을에서 생성되는 고체 블록이다.

대장장이 작업대는 마을 도구 제작소 내부에서 자연적으로 생성된다.

재료 제작 방법 설명
철괴 +
모든 나무 판자

제작대, 지도 제작대 등의 블록과는 달리 대장장이 작업대는 인터페이스도 없고 우클릭 기능도 없었지만 1.16 버전인 20w10a부터 새로운 기능이 생기게 되었다.

직업 변경[편집 | 원본 편집]

마을에 대장장이 작업대가 있고 도구 제조인 주민은 없는 경우 작업대를 차지하지 않은 어떤 주민도 직업이 도구 제작자로 바뀔 확률이 있다.

다이아몬드 장비 업그레이드[편집 | 원본 편집]

대장장이 작업대를 우클릭하면 나오는 GUI에서 다이아몬드 방어구, 다이아몬드 도구를 네더라이트 방어구, 네더라이트 도구를 기존 제작대 방식과 달리 인챈트까지 온전히 승계할 수 있게 되었다

재료 장비 강화 방법 설명
다이아몬드 아이템
장비 강화

연료[편집 | 원본 편집]

대장장이 작업대는 화로에서 연료로 사용할 수 있다. 블록당 1.5 아이템을 제련한다. ‌[베드락 에디션 전용]

Java Edition
1.14 18w44a Smithing Table Revision 1.png Added smithing tables.
Smithing tables are currently only obtainable from the creative inventory and do not have any functionality.
18w46a Smithing Table.png The smithing table's texture has now been updated.
18w48a Smithing tables can now generate naturally in plains village houses.
19w11a Smithing tables can now be crafted with 4 planks and 2 iron ingots.
Villagers will now use smithing tables as a work site.
March 13, 2019Mojang confirmed that smithing tables will not be receiving functionality in 1.14 but rather in a later update.
Bedrock Edition
1.9.0 beta 1.9.0.2 Smithing Table Revision 1.png Added smithing tables with the older texture from 18w44a.
Smithing tables have a crafting recipe and can be used to smelt 1.5 items in a furnace.
Smithing table can be crafted, but require experimental gameplay enabled.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Crafting recipe for the smithing table is no longer behind Experimental Gameplay.
Smithing tables now generate in the toolsmith houses in new villages.
beta 1.10.0.4 Smithing Table.png The smithing table's texture has now been updated to match Java Edition's.
1.11.0 beta 1.11.0.3 Fully implemented smithing tables, separate from Experimental Gameplay.
beta 1.11.0.7 Changed the smithing table's crafting recipe, to match Java Edition.

“대장장이 작업대”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.