대장장이 작업대

대장장이 작업대
Smithing Table.png

투명

불투명

밝기

0

폭발 저항

12.5

경도

2.5

도구

재생

가능

쌓기

가능 (64)

가연성

불가능, 단 용암에서 불이 붙음

드롭

자기 자신

Name Id

smithing_table

Java Edition.pngMclogo.svg

대장장이 작업대(Smithing table)은 마을에서 생성되는 고체 블록이다.

대장장이 작업대는 마을 도구 제작소 내부에서 자연적으로 생성된다.

재료 제작 방법 설명
철괴 +
모든 나무 판자

제작대, 지도 제작대 등의 블록과는 달리, 대장장이 작업대는 인터페이스도 없고 우클릭 기능도 없다.

직업 변경[편집 | 원본 편집]

마을에 대장장이 작업대가 있고 도구 제작자 주민은 없는 경우, 작업대를 차지하지 않은 어떤 주민도 직업이 도구 제작자로 바뀔 확률이 있다.

연료[편집 | 원본 편집]

대장장이 작업대는 화로에서 연료로 사용할 수 있다. 블록당 1.5 아이템을 제련한다. ‌[베드락 에디션 전용]

자바 에디션
1.14 18w44a Smithing Table Revision 1.png Added smithing tables.
Smithing tables are currently only obtainable from the creative inventory and do not have any functionality.
18w46a Smithing Table.png The smithing table's texture has now been updated.
18w48a Smithing tables can now generate naturally in plains village houses.
19w11a Smithing tables can now be crafted with 4 planks and 2 iron ingots.
Villagers will now use smithing tables as a work site.
March 13, 2019Mojang confirmed that smithing tables will not be receiving functionality in 1.14 but rather in a later update.
베드락 에디션
1.9.0 beta 1.9.0.2 Smithing Table Revision 1.png Added smithing tables with the older texture from 18w44a.
Smithing tables have a crafting recipe and can be used to smelt 1.5 items in a furnace.
Smithing table can be crafted, but require experimental gameplay enabled.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Crafting recipe for the smithing table is no longer behind Experimental Gameplay.
Smithing tables now generate in the toolsmith houses in new villages.
beta 1.10.0.4 Smithing Table.png The smithing table's texture has now been updated to match Java Edition's.
1.11.0 beta 1.11.0.3 Fully implemented smithing tables, separate from Experimental Gameplay.
beta 1.11.0.7 Changed the smithing table's crafting recipe, to match Java Edition.

“대장장이 작업대”에 관련된 문제점은 이슈 트래커에서 관리된다. 그곳에서 문제점을 보고하면 된다.